maandag 10 september 2007

Hazes en Joling richting uitgang

André Hazes & Gerard Joling: Blijf bij mij (5)

Het is deze week dan eindelijk toch echt afgelopen voor ‘Blijf bij mij’. Er wordt een flinke stuiver gewissels en waar ‘Proosten’ van Guus Meeuwis van 5 naar #1 klimt, daar zakken André en Gerard van 1 naar #5 en zo laag heeft het plaatje sinds half mei niet meer gestaan. Het effect van de downloadstunt is deze week uitgewerkt en het singletje met het weer volledig op eigen kracht doen. Een vijfde plaats in de achttiende noteringsweek is dus nog altijd zeker niet slecht.

goud
‘Blijf bij mij’ heeft Joling inmiddels wel een gouden plak opgeleverd. Afgelopen vrijdag kreeg Gerard hem uitgereikt in het programma ‘So you wanna be a popstar’; Joling is daarvan de presentator en afgelopen vrijdag was de eerste uitzending. De gouden plaat werd hem aangeboden door de zoon van André, Dré jr.

soap
Gerards aanwezigheid op tv blijft niet bij dat ene programma; binnenkort kunnen we hem ook bewonderen in een real life soap. Op RTL4 had hij die drie jaar geleden al een, ‘Only Joling’. Nu volgt dus SBS6; Gerard snapt zelf ook wel dat het idee al lang niet meer origineel is: “We zijn natuurlijk doodgegooid met reallifesoaps. Dan moet het wel zo ontzettend anders zijn dan de rest. Ik heb genoeg opnamen om het programma te kunnen maken en we zijn nog steeds bezig. Wanneer ik het ga uitzenden, durf ik nog niet te zeggen”.

Eurovisie
En of dat nog niet genoeg is, staat Joling misschien ook nog eens op het Eurovisie-podium volgend jaar. Als het aan de bezoekers van Songfestival.weblog.nl ligt, in ieder geval wél: zij gaven de voorkeur aan hem om ons land te vertegenwoordigen op het ESF in Belgrado. Tenminste: 15% van de bezoekers stemde op Joling, maar dat wil natuurlijk zeggen dat er altijd nog 85% op iemand anders stemde… Andere populaire kanshebbers op deelname zijn Hind (12% van de stemmen), Nick & Simon (5%) en Petra Berger (5%).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten