maandag 29 oktober 2007

Ali B werkt samen met ballenknijpers

Ali B Yes-R Gio Darryl: Groupie love (99)

Ali B en zijn vrienden Yes-R, Gio en Darryl hebben de handen in één geslagen voor de nieuwe hitsingle ‘Groupie love’. Het nummer is geproduceerd door DJ Poison van Zero31 Music. Hij is ook verantwoordelijk voor de beats van eerdere hits waaronder de knaller ‘Rampeneren’. De scratches in het refrein worden verzorgd door DJ Switch.

De bijbehorende videoclip is opgenomen met de artiesten van het theaterspektakel ‘Afrika! Afrika!’ Ali: “Eerst wilde ik de videoclip opnemen in ‘De gouden kooi, maar toen ik vorige week naar ‘Afrika! Afrika!’ ging, wilde ik kijken of het hier in het circus kon. Het wordt een heel bijzondere videoclip met mij gekleed in een Afrikaans krijgerstenue. Ik heb in de videoclip dingen gedaan die ik nog nooit heb gedaan. Ik heb op de schouders gestaan van de gespierde mannen die, gekleed in hun strakke broekjes, ballenknijpers noem ik die, een menselijke piramide vormen. Vanaf daar heb ik staan rappen. En ik heb Afrikaanse pasjes ingestudeerd. Een aantal acts van het circus heb ik opgevoerd in mijn clip.”

Ali B is de man van de lach én de serieuze boodschap. In juli nam hij voor de honderjarige Scoutingvereniging een rap op, die gebaseerd is op de gelofte die nieuwe scouts afleggen. In diezelfde maand gaf hij het startsein voor een landelijke klimaatcampagne, Switch now. Met Switch now kunnen jongeren hun talent benutten om iets voor het klimaat te betekenen. De website www.switchnow.nu roept jongeren op hun ‘klimaatstem’ te laten horen. Met het maken van een muzieknummer, een filmpje, een grafisch ontwerp of door het bedenken van complete actieplannen maken zij kans op een optreden van Ali B op hun school.

Yes-R is de neef van Ali B en heeft samen met hem al drie top 10-hits op zijn naam staan. Maar ook solo weet hij prima aan de weg te timmeren: eerder dit jaar kwam zijn tweede album, ‘Zakenman’, uit. En de single ‘Hey schatje’ is met bijna 3 miljoen views de best online bekeken videoclip uit Nederland aller tijden!

Gio begon twee jaar terug als Engelstalig artiest, maar schakelde vorig jaar succesvol over op het Nederlands. Ook hij werkte al eens eerder samen met Ali.

Darryl scoorde op z’n zeventiende al zijn debuuthit. Inmiddels is hij twintig en heeft hij al een voorprogramma-optreden bij superster 50 cent achter de rug. En dat kon de Megaman op z’n twintigste niet zeggen!…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten