maandag 22 oktober 2007

DJ Steady vs Dj Idriss: Chicas voor de fun(X)

DJ Steady vs Dj Idriss: Chicas (88)

"Ik hoorde mijn remix op de radio en dacht: damn hoe kan dit nou!? Gelijk ben ik op internet gaan zoeken naar de zender die het draaide. Het bleek FunX te zijn en ik wilde er meteen werken. Dat is ook gelukt; zo heb ik van mijn hobby mijn werk gemaakt. Naast FunX ben ik ook producer en dj", aldus Idriss Rouchiche, die samen met DJ Steady verantwoordelijk is voor de hit ‘Chicas’, binnen op #88. Naast deze samenwerking en zijn werk voor FunX, produceert Idriss samen met het producersteam Stunna 21 platen van de groep XChange project, werkt hij mee aan een track op het album van NuClear family met zang van Tasha’s World en verzorgt hij een remix op het album ‘Zig zag’ van Kasba.

DJ Steady (27) komt uit Carácas, Venezuela. Zijn ouders zijn van Antilliaanse en Arubaanse afkomst. Op tweejarige leeftijd kwam hij naar Delft. Als puber kwam hij al snel in aanraking met house en hiphop en op zijn vijftiende begon hij met het draaien in clubs in Gouda, waar hij studeerde. Drie jaar later verhuisde hij naar Rotterdam, begon met produceren en werd resident dj in de clubs Ministry of Dance en Broadway.

Inmiddels had hij zijn eigen studio en begon hij de Engelstalige band Tonatics, waarmee hij in 2005 ‘De Grote Prijs van Zuid-Holland’ won. Hij produceerde ook Nederlandstalige hiphop van de Talers, die in datzelfde jaar de Publieksprijs wonnen op diezelfde Grote Prijs. Dus dat was twee keer prijs! Vervolgens begon Steady samen met Original fanatic, de MC van Tonatics, de band Statics, een samensmelting van STeAdy en fanaTIC.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten