maandag 26 november 2007

Jeroen van der Boom zorgt voor come back Vanessa

Jeroen van der Boom: Een wereld (9)

Met een #1-hit voor ‘Jij bent zo’ op zak, in Nederland én Vlaanderen, kan 2007 al niet meer stuk voor de 35-jarige Jeroen van der Boom. En dat terwijl het eigenlijk nu pas gaat beginnen. Na jaren in het schnabbelcircuit te hebben verkeerd als zanger en imitator, kan hij eindelijk oogsten. Het lijkt er op dat nu ook het grote publiek hem heeft ontdekt. De grote test komt nu met het album ‘Ik ben zo’ dat nog deze maand uitkomt. De nieuwe single, ‘Een wereld’, had op het eerste gehoor zo van Marco Borsato kunnen zijn; het is dan ook geschreven door Han Koreneef, de huistekstdichter van Marco.

“Vijf maanden geleden zou ik nog niet eens de kantine van de Heineken Music Hall vol hebben gekregen”, zegt Jeroen over de vaart waarmee alles is gelopen, “en nu speelde ik op 5 november in diezelfde Heineken Music Hall die tot het dak toe gevuld was.” Niet als voorprogramma, maar als hoofdartiest! “Dit concert is een jongensdroom die uitkomt. Ik hoop dat ik in de toekomst gewoon verder kan als Jeroen van der Boom in plaats van covers van anderen te zingen,” liet Jeroen na het concert weten. Natuurlijk zong hij ‘Jij bent zo’, één keer aan het begin en één keer aan het einde, samen met de Spaanse zanger David Bisbal, van wie het origineel is: ‘Silencio’. Tevens maakte Connie Breukhoven/Vanessa haar rentree op het podium toen beiden het nummer ‘Endless love’ zongen. Dat was eenmalig voor Vanessa, want het bleek om een weddenschap te gaan. Jeroen had opgetreden op de verjaardag van Connie, die geroepen had dat ‘Jij bent zo’ een #1-hit moest worden. Jeroen reageerde daarop met “Als dat gebeurt, zingen wij een duet”. De rest is bekend.

De roem eist echter ook z’n tol, want onlangs moest hij na een heel weekend te hebben opgetreden wat gas terug nemen. Tijdens het ‘Rigter! Live-festival’, dat op 12 november plaatsvond, zong hij daarom twee liedjes in plaats van drie. “We hadden nog een pittig derde nummer uitgekozen en aangezien mijn stem in het weekend redelijk wat te verduren had gekregen, moesten we het nummer lager spelen. Daardoor vond ik het een beetje bruiloftachtig klinken en dat paste niet bij dat nummer. Dan doe ik liever maar twee nummers. Je moet de verwachtingen kunnen waarmaken.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten