maandag 10 december 2007

Don Diablo best geklede man van Nederland

Don Diablo & Bizzey: This way (67)

Dames en heren, aanschouwt de bestgeklede man van Nederland! Want dat is de titel die Don Diablo, alias Pepijn Scheffer, eerder dit jaar toebedeeld kreeg van het mannenblad Esquire. Voor de tiende keer werd deze verkiezing gehouden en Don Diablo schaart zich in het rijtje met illustere voorgangers als Thijs Römer, Pim Fortuijn, Humberto Tan en Jules Deelder. De slechtst geklede man van het jaar is volgens Esquire overigens Giel Beelen, maar dat lijkt ons nou niet een persoon die zich daar iets van aantrekt…

Schipper werd in 1980 geboren in Coevorden en groeide op in het dorpje Dalen, dicht bij de Duitse grens. Hij kroop al vroeg achter de draaitafels en stelde op zijn vijftiende al zijn eerste album samen. Op zijn 21e had hij als samensteller al twintig albums achter z’n naam staan. Hoog tijd dus om het ook eens met muziek van eigen hand te gaan proberen. In 2004 kwam het debuutalbum van Don Diablo als uitvoerende artiest uit, ‘2 faced’. Inmiddels is hij in een krappe vier jaar tijd toe aan zijn tiende singlehit, ‘This way’. Het meeste succes behaalde Pepijn/ Don tot dusver met ‘Who’s your daddy’; die kwam vorig jaar maart tot #25.

Don Diablo is geen zanger, dus doet hij bij tijd en wijle beroep op de zangstem van anderen. Op ‘This way’ riep hij de hulp in van de 23-jarige Amersfoortenaar Bizzey. Die kwamen we vorig jaar al met twee kleine solohitjes tegen in de Single Top 100. Bizzey is een ijdel mannetje: “Ik kan niet langs een spiegel of een raam lopen zonder een blik erin te werpen. Ik eet ook zo min mogelijk vet, ook al ben ik dol op roti, zodat ik geen pukkels krijg. Ik sport vier keer per week in de sportschool en daarnaast skate, surf, wakeboard en dans ik veel. Ook ben ik met mode bezig, ik zie mijzelf eerder als een trendzetter dan een trendvolger. Ik heb drie tattoo’s, op mijn beide schouders en op mijn buik. Op mijn buik staat mijn eerste tattoo, een zwarte panter. Deze verwijst naar mijn donkere roots. Mijn tweede is een Maori tattoo op mijn linkerschouder. Hij is gezet door een echte Maori uit Nieuw-Zeeland en geeft mijn levensweg weer. De derde. ‘Superfly’, op mijn rechterschouder, verwijst naar een nummer van Curtis Mayfield. Dat nummer gaat erover dat je moet doen wat je zelf wilt. Onzekerheid is een last, dat remt je alleen maar af.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten