maandag 3 december 2007

Jan Smit doet niets aan het huishouden

Jan Smit: Dan zie je haar benen/ Calypso (2)

De fysieke single verkoopt nog steeds het meeste van alle singles, bijna 40% meer dan ‘Don’t stop the music’ van Rihanna. Het zijn echter de downloads van ‘Dan zie je haar benen’ en ‘Calypso’ die net niet genoeg verkopen om terug naar #1 te stijgen in de Single Top 100.

Afgelopen vrijdag was het eerste deel van de tweedelige docusoap te zien rond Jan Smit en zijn stemperikelen. Deze aflevering ging over de tijd voor de operatie, en daarin liet Jan weten dat hij de stemproblemen eigenlijk wel had aan zien komen. “In Spanje merkte ik dat m’n stem achteruit ging.”, liet Jan weten. De afgelopen zomer was hij enkele weken in Spanje voor optredens en vanwege een andere reality soap, samen met zijn muzikale vrienden. In Spanje had hij ’s ochtends vaak een schorre stem, ook al had hij geen druppel drank gedronken. ’s Avonds was het vaak laat en werd er veel gezongen, en de airco in de bus deed de rest. Kortom: alles behalve goed voor de keel. Inmiddels weten we waar dat toe geleid heeft: de operatie en het herstel dat aanstaande vrijdag op tv te zien is.

Aangezien Jan nog zes nummers voor ‘Stilte in de storm’, zijn nieuwe album, moet opnemen, is de release daarvan uitgesteld. Aanvankelijk zou het album in februari verschijnen, maar dat is nu verzet tot na de zomer van 2008. Ook de tour die daaraan gekoppeld is, wordt uitgesteld; tot 9 oktober. Nu maar hopen dat het herstel van Jan zijn stem doorzet (aanstaande vrijdag op Nl. I te zien).

Nu Jan Smit niet mag praten, kan zijn vriendin Yolanthe Cabau van Kasbergen tenminste haar zegje doen. “Het duurt nog wel zes weken voordat hij weer iets tegen mij kan zeggen”, vertelt ze. “Tot die tijd blaast hij als hij bedoelt 'ik hou van jou' en als hij me niet ziet klapt hij in zijn handen.” Yolanthe heeft een dubbel gevoel over het feit dat Jan ziek thuiszit terwijl zij druk aan het werk is op de set van ‘Onderweg naar morgen’. “Aan de ene kant is het fijn dat ik weet dat mijn grote liefde thuis op mij zit te wachten, maar aan de andere kant heb ik ook een schuldgevoel”, vertelt de actrice. “Ik wil voor hem zorgen.” Jan houdt zich bezig met andere dingen nu hij zijn stem niet mag gebruiken. “Hij speelt gitaar, keyboard en hij leert Spaans”, vertelt de brunette, die half Spaans is. “Ik vind het heel lief dat hij zich wil verdiepen in mijn wortels.” Yolanthe, die uit een groot gezin komt, wil in de toekomst graag trouwen en een gezin stichten met Jan. Volgens haar is Smit de perfecte man; slechts één ding zou ze aan hem willen veranderen. “Je kunt aan hem merken dat hij thuis bij zijn moeder heeft gewoond", vertelt ze. "Hij doet niks in het huishouden.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten