zondag 13 januari 2008

Stef Ekkel van Kampen naar Kufstein

Stef Ekkel: Het stadje Kufstein (75)

Aan z’n hits te horen, heeft Stef Ekkel al de hele wereld rondgereisd. In 2002 scoorde hij zijn debuuthit met ‘De Griekse melodie’ en begin vorig jaar had hij een hit met ‘Shanghai’. Deze keer is hij, met zijn achtste hit, te vinden in Oostenrijk. Zijn grootste hit scoorde hij in 2006 met ‘De woonboot’ (#29).

Stef Ekkel werd op 9 augustus 1980 geboren in Kampen. Muziek en gezelligheid zijn hem met de paplepel ingegoten, want zijn ouders waren uitbaters van café ‘De boterton’. Vanaf 1998 staat hij op het podium. Zelf zegt hij: “Voor mij is het het allerbelangrijkste dat ik kan doen waar ik zoveel plezier in heb en dat is liedjes maken en optreden. Ik hoop dat natuurlijk nog heel lang te mogen doen. En dan is het extra leuk als je succes hebt; ik geniet daar ook met volle teugen van, want het kan over twee jaar wel weer heel anders zijn...”

‘Het stadje Kufstein’ was al een hit voordat Stef geboren was: in 1978 hadden de Migra’s er een hit mee. De Megaman denkt echter niet dat Stef hun dertiende plaats van dertig jaar geleden kan overtreffen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten