zondag 13 april 2008

Carola moet nog wennen

Carola Smit: With you (I’m in heaven)(16)

Jan Keizer beklaagt zich er over dat zijn solocarrière maar niet van de grond wil komen. Fans zouden het hem kwalijk nemen dat hij gezorgd heeft dat BZN is gestopt, want Jan wilde persé solo. Toch stond Carola Smit achter Jan zijn beslissing, al kwam deze wel hard aan. “Jan en ik waren het erover eens dat we niet te lang door moesten gaan. Het zou zonde zijn als het succes na zo een glansrijke carrière langzaam dood zou bloeden. Daarnaast was dit het moment om nog iets nieuws te doen. Over tien jaar had ik dat niet meer gedurfd. BZN was als een familie en familie wil je niet kwijtraken.”

Na (Cees) Tol & (Thomas) Tol en Jan Keizer is de inmiddels 44-jarige Carola Sier-Smit nu ook een solocarrière gestart. In februari 2007, vier maanden voor het einde van BZN, begon ze te werken aan haar soloalbum ‘Carola Smit’, dat op 25 april uitkomt. Carola begon haar muzikale carrière in 1980 met het bandje Double trouble band, waar ook Kees Plat deel van uitmaakte. In 1983 werd ze door Jack Veerman, destijds de drummer van BZN, gevraagd om Annie Schilder op te volgen, die te kennen had gegeven de groep te verlaten. Daar bleef Carola tot het einde in juni 2007.

Onzeker, maar vol levenslust

Het is nog wel even wennen. Carola: “Soms voel ik mij weer dat jonge meisje, in mijn begintijd van BZN. Eerst had ik een hele band achter mij staan, nu komen de beslissingen op mij neer. Dat vind ik best eng. Daarnaast mis ik het gebeuren na afloop: Samen het optreden nog eens langslopen”. Dat gevoel kan Carola op 10 mei nog een keer opnieuw beleven, als ze samen met de BZN’66 reunionband, met een aantal voormalige BZN-leden uit de rockperiode, zal optreden in ‘De parel’ in Fijnaart. Zelfs Annie Schilder heeft toegezegd om te komen. Voor haar eigen optredens heeft Carola een band rond zich verzamelt. “Het leuke van BZN was dat we altijd met de groep samen waren. Samen optreden, samen onderweg.” Haar eigen band heet ‘Carola and Friends’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten