maandag 26 mei 2008

Belle Perez begint aan nieuw hoofdstuk

Belle Perez: Dime que tú quieres (17) *** hoogste eersteweeks ***

In 2002 zongen Jody Bernal en Belle Perez nog samen op ‘Me & you’. Deze week komen beide artiesten met een eigen plaatje de Single Top 100 binnen. Jody feat. Baychev met ‘Shiki boom boom’ op #35, Belle Perez met ‘Dime que tú quieres’ op #17, dat daarmee de hoogste eersteweeks is. Belle is geboren als Maribel Isabelle Perez op 29 januari 1976 in Neerpelt. In 1999 (met ‘Hello world’) en in 2006 (met ‘El mundo bailando’) deed Belle mee aan ‘Eurosong’, de Belgische voorronde van het Eurovisie Songfestival. Beide keren werd ze niet uitverkoren, maar daar heeft haar carrière geen nadeel van ondervonden. Behalve zingen presenteert Belle ook. En niet alleen op de Vlaamse tv, maar ook op de Nederlandse tv. Zo presenteerde ze samen met Jan Smit het ‘TROS-muziekfeest’.

op vinyl

‘Dime que tú quieres’ is haar zeventiende notering bij ons. Bij de cd-single krijg je als extraatje een vinyl exemplaar, waarop de live versie staat, opgenomen tijdens haar theatertournee ‘Gipsy’. En als je geen pickup hebt, kun je deze live versie gratis downloaden. Moet je wel even de cd-single kopen, want daarbij krijg je de unieke code. ‘Dime que tú quieres’ is de eerste single van het nieuwe album ‘Gypsy’ (gelijknamig aan de tour dus), dat op 20 juni uitkomt. In het kader van de theatertournee staat Belle op 26 juni in de Heineken Music Hall in Amsterdam.

Alleen verder

Na een huwelijk van acht jaar met ‘Mario’ is ze sinds februari weer alleen. Niet dat er een directe aanleiding voor was, maar volgens Belle was er alleen een gevoel van niet meer gelukkig samen zijn. “We zagen gewoon onder ogen dat het niet meer ging tezamen. Ergens viel er zelfs een gewicht van ons af nadat wij hadden beslist uit elkaar te gaan. Altijd maar vechten en opnieuw proberen, daar wordt een mens heel onrustig van.” In de afgelopen tijd heeft ze veel gehad aan haar muziek. “Ik heb veel van mijn emoties van mij afgeschreven. Ik ben zeker dat de mensen aan mijn manier van zingen zullen horen dat ik ben getekend door alles wat er in mijn privé-leven is gebeurd. Ik heb het gevoel dat ik aan een nieuw hoofdstuk begin, op alle vlakken: als zangeres, omdat mijn muziek is geëvolueerd en ook als vrouw sta ik aan een nieuw begin.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten