maandag 16 juni 2008

Nederland overspoeld door Welpies

de Welpies: Alle welpies helpen! (9) *** hoogste eersteweeks ***

Twee jaar geleden moesten we allemaal aan de Wuppies, begin dit jaar werden de Smurfen van stal gehaald en nu is de Welpie aan de beurt. Grootgrutter AH schiet hiermee opnieuw in de roos. Bij aankoop van € 15,-- aan boodschappen krijg je een Welpie, drie geven recht op een Welpie-cap (200.000 stuks) en daarnaast kun je nog meer sparen voor een Mega Welpieknuffel (700.000). Sander van der Laan, directeur Commercie Albert Heijn legt uit waarom voor de Welpie is gekozen: “Welpie is een herkenbare, vriendelijke, aaibare mascotte die overal opgeplakt kan worden. Door Welpies te plakken, kunnen onze klanten laten zien dat ze achter Oranje staan. Wij hopen dat onze jongens de finale halen en dat heel Nederland dan rood, wit, blauw en oranje kleurt.” Er zijn 24 miljoen Welpies gemaakt, dus we kunnen nog wel even vooruit!

Ter ondersteuning van deze actie is er gelijktijdig met de reclamespot ook een heus Welpie-lied gemaakt: ‘Alle welpies helpen’. De reclamestunt is opgezet door reclamebureau TBWNA/NEBOKO, dat ook campagnes bedenkt voor onder anderen Pearl, KPN, 4 uur Cup-a-soup en Heineken en al twee gouden Effies in de wacht sleepte. Het nummer is geschreven door Joep Drummen van TBWA/NEBOKO en de 34-jarige Michel van Duyvenbode, freelance artdirector.

Léon Aarts zong het in en de productie was van Jules Reivers en Roel Gommans. De drie komen uit Venray en zijn zo’n zes jaar geleden het bedrijf line29 gestart, dat onder andere muziek maakt voor reclames. Ze zijn ook verantwoordelijk voor de muziek in de EK-commercial van Heineken met de trommelhoed. Léon: “Het is toch wel bijzonder dat twee van onze tunes voor en tijdens het EK te horen zijn. Voor de tune van Heineken hebben we een hele berg potten en pannen in onze studio gesleept om het getrommel na te bootsen. Maar het produceren van een spotje blijft toch vooral computerwerk. Het is belangrijk om je in te leven in de wensen van de opdrachtgever, maar dat is voor een EK Voetbal niet moeilijk. Die liedjes moeten vrolijk, eenvoudig en een beetje carnavalesk zijn. Dat is ook de reden dat we voor het EK Welpie –lied Léon Aarts erbij hebben gevraagd om de tune in te zingen. Die weet als dj precies voor dat vrolijke voetbalsfeertje te zorgen.” Jules & Roel scoorden reeds twee hits onder de naam Jules & Raoul: ‘Progress’ (#39 in 2003), ‘The sound of light’ (#96 in 2004) en ‘Progress (reloaded)’ (#74 in 2007)

1 opmerking:

  1. Een oproep aan alle welpieliefhebbers. Verzamel, ruil en koop alle welpies, geniet ervan, support het oranjeteam, maar breng ze straks terug naar de wieg. In dit geval de wieg van Albert Hein.

    BeantwoordenVerwijderen