maandag 13 oktober 2008

Gouden Gerard scoort vijfde #1-hit

Gerard Joling: Ik hou d’r zo van (1)

Gouwe handjes heeft die Gerard op het ogenblik! Al vanaf 2006 scoort hij een onafgebroken serie top 10-hits, acht in totaal. En ‘Ik hou d’r zo van’ is al de derde van die acht die op #1 terechtkomt. Met een flinke sprong buigt hij een verkoopachterstand van 24% op Bauer en Weber (die vorige week nog bovenaan stonden) om in een voorsprong van 14%. En dat betekent een – voor de Megaman in ieder geval – onverwachte sprong van 4 naar #1 en dat brengt Joling, na ‘Ticket to the tropics’ in 1985, ‘No more bolero’s’ in 1989 en ‘Maak me gek’ en ‘Blijf bij mij’ vorig jaar, voor de vijfde keer op #1 in de Single Top 100.

‘Ik hou d’r zo van’ is al de vijfde Nederlandstalige plaat achtereen die op #1 terechtkomt. Hiervoor waren het een week ‘Als ik met jou op wolken zweef’ (Frans Bauer en Marianne Weber), een week ‘Oktober’ (Bløf), drie weken ‘Stop de tijd’ (Marco Borsato) en een week ‘Hoe lang’ (Nick & Simon). Die vijf achtereenvolgende Nederlandstalige lijstaanvoerders vormen een evenaring van het record dat vorig jaar is neergezet door Jeroen van der Boom, Bløf, Hazes jr. & sr., Jan Smit en Nick & Simon (met ‘Jij bent zo’, ‘Alles is liefde’, ‘Bedankt mijn vriend’, ‘Dan volg je haar benen’ en ‘Pak maar m’n hand’).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten