zondag 5 oktober 2008

Robin S verbiedt remix

Robin S.: Show me love 2008 (13) *** hoogste eersteweeks ***

De Amerikaanse zangeres Robin Stone (Queens, New York, 27 april 1962) mag de Nederlandse dj DJ Hardwell wel dankbaar zijn. Dankzij hem heeft Robin voor de derde keer een hit met ‘Show me love’. DJ Hardwell, echte naam Robbert van der Corput uit Breda, maakte een mashup van ‘Show me love’ en ‘Be’, dat door menige dj werd gedraaid in binnen en buitenland. Kat in ’t bakkie, zou je zeggen. Dus niet, want Dj Hardwell kreeg geen toestemming zijn versie uit te brengen.

‘Show me love’ stamt uit 1990 en werd uitgebracht onder haar volledige naam Robin Stone. Het nummer flopte overal en drie jaar later kwam Robin met een nieuwe versie als Robin S. Het werd een megasucces, bij ons kwam het tot de dertiende plek. Vooral de Stonebridge Club Edit deed het erg goed in de clubs. In 2002 verscheen weer een nieuwe remix, nu de Tonka's 2002 radio mix, die het nog redde tot #80.

Naar aanleiding van de remix van DJ Hardwell, waren inmiddels diverse andere dj’s ook aan het remixen geslagen, waaronder de Duitse dj Michael Mind. Maar ook Steve Angello & Laidback Luke lieten zich niet onbetuigd en kwamen met ‘Show me love/Be ’. En nu is er dan ook een nieuwe versie van Robin S. zelf, dat start op de positie waar de versie van 1993 eindigde: #13. Jammer voor DJ Hardwell die de aanzet tot de remixen had gegeven. Wellicht kan hij een remix maken van ‘Luv 4 luv’, dat in 1993 een nog grotere hit werd als ‘Show me love’ destijds: een vijfde plek!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten