zondag 26 oktober 2008

Trijntje & Tjeerd in de remix

Remote vs Total touch: Touch me 2009 (52)

Met ‘Touch me there’ legden broer en zus Tjeerd en Trijntje Oosterhuis in 1996 de basis voor de groep Total touch. Het nummer bereikte de dertiende plek en er zouden nog vele hits volgen, waaronder top 10 noteringen voor ‘Somebody else’s lover’ (#3 in 1996) en ‘Ill say goodbye’ (#5 in 1998). Met ‘Forgive, won’t forget’ (#70 in 1999) was de koek op. Tjeerd ging zich meer en meer toeleggen op het produceren en Trijntje startte een zeer succesvolle solocarrière.

‘Touch me there’ is nog steeds een veel gevraagd nummer en blijft veel dj’s bezighouden. Zo ook Luke van Scheppingen, oftewel Laidback Luke. Hij maakte samen met Steve Angello de remix ‘Touch be here’, die goed werd ontvangen in de clubs. Die versie is nu officieel uitgebracht onder de naam Remote vs Total touch: ‘Touch me 2009’, en scoort nu al op #52. De vraag is altijd wat de originele uitvoerenden van zo’n nieuwe versie vinden. Trijntje is daar heel duidelijk over op haar website: “Ik weet van de remix en ik vind het heel grappig dat het nu opnieuw weer een hit is. Even terug naar die goede ouwe tijd.” Zou ze Total touch dan toch missen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten