dinsdag 4 november 2008

Beyoncé ‘jat’ single

Beyoncé: If I were a boy (20) *** hoogste eersteweeks ***

Nee dank je, de Megaman is tóch blij dat ze geen jongen is... ‘If I were a boy’ brengt Beyoncé Knowles weer wel helemaal terug in de belangstelling, na een afwezigheid van ruim een jaar. Het is haar veertiende solosingle; allemaal bereikten ze de bovenste dertig. ‘Beautiful liar’ is de grootste; het is een #1-hit van vorig jaar. Deze nieuwe single is inmiddels al top 3 in de Verenigde Staten, Australië en Zweden en staat in Canada, Noorwegen, Denemarken en Nieuw-Zeeland in de top 10.

Er heerst een controverse rondom de plaat. Het nummer is geschreven door BC Jean en Toby Gad. Het was de bedoeling dat de veelbelovende zangeres BC Jean het zou gaan opnemen; het zou wel eens haar doorbraak kunnen worden. Zonder dat Jean het wist, verkocht Gad de compositie echter aan Knowles. Jean was daar niet blij mee en spande een rechtszaak aan. Die zaak loopt nog.

De weg kwijt?

Behalve de gedachte die ze heeft over het zijn van een jongen, is er meer met Beyoncé aan de hand. Sterker nog, wij denken dat Beyoncé Knowles een beetje de weg kwijt is. Want vanaf nu wil ze uitsluitend worden aangesproken als Sasha Fierce, dat al een tijdje haar alter ego was op het podium. Beyoncé: “Ik heb iemand anders die het overneemt als het tijd is om te werken en als ik op het podium sta. Sascha Fierce is mijn alter ego die me beschermt, en mijn ware ik een beetje verborgen kan houden”. Haar alter ego is een grappige, sensuele en ook wel een tikje agressieve vrouw. Het blijft hier echter niet bij, want de komende cd gaat ‘'I am Sasha Fierce’ heten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten