zondag 3 mei 2009

Van dik hout komt met nieuw album

Van dik hout: Tot jij mijn liefde voelt (23)

De versie die Adele maakte van ‘To make you feel my love’ van Bob Dylan, zakt deze week van de eerste naar de vijfde plaats. In 1997 stond Billy Joel met zijn versie een weekje op #99. Maar een Nederlandstalige hitversie was er tot deze week nog niet.

Ruim acht jaar geleden maakte Huub van der Lubbe, zanger van de Dijk, een Nederlandse tekst op ‘To make you feel my love’ en noemde het ‘Tot jij mijn liefde voelt’. Vorig jaar juni zong hij het nummer tijdens de optredens op het Java-eiland. En onlangs zong Huub het in De wereld draait door.

Ook Van dik hout heeft het nummer al een tijdje op het repertoire staan. Op 23 februari was de band te gast in ‘Giel’ om het nummer ‘Ik moet je hebben’ te doen. Tevens deed de band toen speciaal voor de Podcast (dus niet in de uitzending zelf), hun versie van ‘Tot jij mijn liefde voelt’. Daarna traden ze op in ‘Evers staat op’ (op 20/3) en ‘De wereld draait door’ (op 10/4) en dat leverde zoveel reacties op, dat besloten werd om het nummer op single uit te brengen. Het nummer is hun 24ste notering en de opvolger van ‘Lege handen’ dat in 2004 tot #47 kwam. Echt nieuw werk kun je na de zomer van de mannen verwachten, want dan brengen ze een nieuw album uit. Dat wordt dan de opvolger van ‘Alles waar ik nooit aan begon’ uit 2007 en zal voor het eerst worden uitgebracht op hun eigen label, Van dik hout records.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten