maandag 21 september 2009

Acda en de Munnik roepen hulp in van Amerikaanse producer

Acda en de Munnik: Ik blijf jouw leven lang bij mij (55)

Wie bedenkt zo’n titel? Dat kunnen alleen Acda en de Munnik. Nog voordat ze in 1998 onder die naam succes kregen, maakte Thomas Acda deel uit van Herman en ik, dat in 1993 bijna een hit scoorde met het nummer ‘Als je bij me weggaat’, dat vervolgd wordt met de zin ‘mag ik dan met je mee’. Kan het mooier? Naast Thomas maakte onder ander David Middelhoff deel uit van Herman en ik. En zestien jaar later werken de twee nog steeds samen. De meeste nummers van Acda en de Munnik zijn geschreven door Thomas en David. Dat geldt ook voor ‘Ik blijf jouw leven lang bij mij’, de 20ste notering als Acda en de Munnik, en inclusief de Poema’s (de samenwerking met Van dik hout), de 23ste hit. In tegenstelling tot andere nummers van Acda en de Munnik, is het arrangement van ‘Ik blijf jouw leven lang bij mij’ gemaakt door een buitenlander. De Amerikaanse componist/zanger/producer Van Dyke Parks, bekend van zijn nummers voor onder andere the Beach boys en the Byrds. Thomas: “Parks mailde me dat toch maar weer blijkt hoe universeel muziek is: je hoeft elkaar niet te verstaan om elkaar toch te begrijpen”. Volgende maand verschijnt het album ‘Jouw leven lang bij mij’ en vanaf januari 2010 gaan Acda en de Munnik het theater in voor hun tour ‘Ode’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten