zondag 27 september 2009

Frans Bauer zingt mooiste lied voor zijn Maris

Frans Bauer: Geen woorden (84)

In oktober verschijnt de nieuwe cd van Frans Bauer, de eerste in twee jaar. Volgens Frans, die hier erg zenuwachtig voor is, is het honderd procent Fransje Bauer en toch heel vernieuwend. “Ik laat kanten van mezelf zien die mensen niet verwachten. Ik zing bijvoorbeeld een luisterliedje dat Guus Meeuwis voor me geschreven heeft (‘Geen woorden’). Dat soort liedjes heb ik weinig gedaan, ik ben toch de zanger van de gezelligheid.” Volgens Frans zijn er veel overeenkomsten tussen hem en Guus. “We zijn beide Brabanders, houden van PSV, zijn bourgondiërs en allebei niet de slankste (Frans weegt momenteel zo’n 95 kilo en daar voelt hij zich goed mee). En we zijn dol op vrouw en kinderen.” Geen woorden’, zijn 44ste notering, is het mooiste nummer dat hij ooit heeft opgenomen. Frans: “Omdat het mijn gevoel voor mijn vrouw perfect verwoordt. In het dagelijks leven zijn er te weinig momenten waarop ik zeg: ‘hé Maris, ik hou van je’. Dus zeg ik het met dit liedje en dat vind ik erg bijzonder.” Frans heeft het schrijven van een liedje ook zelf eens geprobeerd. Op zijn achttiende zong hij een liedje over houden van en dacht daarbij aan Maris. De keuze voor ‘Geen woorden’ liet Frans over aan de fans die aan zijn hek stonden. Hij nodigde ze binnen om naar de nieuwe nummers te beluisteren. De fans kozen toen voor ‘Geen woorden’, dat hij zeker zal zingen tijdens de nieuwe theatertournee die onlangs van start ging.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten