maandag 14 september 2009

VanVelzen krijgt nummer van Bertolf

VanVelzen: Other side of me (12)

Het gaat Roel van Velzen voor de wind. Zijn nieuwe album ‘Hear me out’ komt binnen op de negende plaats, terwijl de single ‘Other side of me’ binnenknalt op #12. Van zijn acht singles, kwam alleen ‘Lovesong’ hoger binnen, in mei op een negende plaats. Dat was ook gelijk de hoogste plaats voor dat nummer. Je kunt dus beter wat lager binnenkomen, zoals ‘When summer ends’ in februari 2008 op een dertiende plaats, want uiteindelijk belandde het op de zesde plaats. Other side of me’ is een heel ingetogen nummer, met Roel op piano en Geneviève Verhage op cello. Zij maakt deel uit van het Ragazze kwartet. Het is geen eigen nummer van Roel, maar van Bertolf. Roel kende Bertolf nog uit de tijd toen hij deel uitmaakte van de band van Ilse DeLange. Voordat Bertolf zijn single ‘Another day’ uitbracht, hebben Roel en Bertolf een nummer samen geschreven. Daarna hielden ze mailcontact en op een gegeven moment stuurde Bertolf hem het nummer ‘Other side of me’. Roel was daar erg van onder de indruk en vroeg of hij het mocht opnemen. Bertolf vond dat best, want hij vond het niet zo goed passen bij zijn andere nummers op het album ‘For life’. Daarop heeft Roel het nummer in één take opgenomen.

Op het album ‘Hear me out’ staat het nummer ‘Was it worth it?’, waarvan Roel de muziek schreef met Bas Kennis van Bløf. Op een gegeven moment naderde de deadline voor het nummer. Op dat moment zat Laura Jansen in de studio, bezig voor haar album ‘Bells’. Met haar schreef hij toen in een uurtje de tekst van het nummer ‘Was it worth it?’

Geen opmerkingen:

Een reactie posten