zondag 18 oktober 2009

Voor Jodie Kean begint het nu echt

Jodie Kean: Mad world (23)

Jodie Kean heeft de liefde voor muziek niet van een vreemde. Haar beide Schotse ouders waren zelf muzikant. Op jonge leeftijd verhuisde de familie van Engeland naar Nederland, waar haar moeder muziek ging schrijven voor theatervoorstellingen. Jodie groeide op in de coulissen en werd zodoende ‘besmet’ met diverse muzikale stromingen. Op haar achttiende zong ze dan ook al in een band, die artiesten begeleidde van Rob de Nijs tot Boney M. en Paul Young. Gelukkig stopte ze daarmee, zodat ze zich meer kon ontwikkelen als zangeres. Met eigen nummers en optredens met de coverband Boston tea party. Ook werd ze veel gevraagd als studiomuzikant. ‘Mad world’ is geen eigen nummer, maar geschreven door het producersduo Jules Reivers en Roel Gommans. Jodie was regelmatig in hun studio aan het werk en vervolgens lieten zij het nummer aan haar horen. Ze voelde zich er direct door aangesproken en vond dat het nummer helemaal bij haar paste. De videoclip werd opgenomen in Lissabon en Cascais. Na jaren bij en voor anderen te hebben gezongen, heeft Jodie Kean eindelijk haar draai gevonden. Jodie: “Muziek heeft altijd al de centrale rol in mijn leven gespeeld en ik wil de liedjes waar we aan werken graag met de wereld delen. Ik weet wat ik kan, weet wie ik ben en hoe ik wil klinken. Mad World is pas het begin...”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten