maandag 16 november 2009

Rihanna doet ideeën op in Londen

Rihanna: Russian roulette (26)

In 2007 verscheen het album ‘Good girl gone bad’ van Rihanna, waarvan wereldwijd zo’n negen miljoen stuks van zijn verkocht. Niet minder dan vijf hits leverde het album op, althans in de standaard versie die in juni 2007 verscheen. In september 2008 verscheen de reloaded versie van het album, met nog eens drie hits. Op 23 november verschijnt ‘Rated r’, haar vierde album, en dat werd tijd. Maar dat had nog wel wat voeten in de aarde.

Londen is the place to be

Eerder dit jaar lag ze overhoop met Chris Brown, inmiddels haar ex-vriendje. Om daarvan bij te komen, stuurde haar platenmaatschappij haar op vakantie. Maar thuis kwamen de muren op haar af. Rihanna: “Ik wilde niet het slachtoffer uithangen en dus belde ik zelf naar de platenmaatschappij om te zeggen dat ik me weer klaar voelde.” Daarop schreef ze het eerste nummer van ‘Rated r’: ‘Cold case’, dat gaat over haar relatie met Chris. De meeste liedjes voor ‘Rated r’ zijn geschreven in Londen, omdat Rihanna daar de beste ideeën opdoet. Rihanna: “Londen is mijn favoriete stad! Ik voel altijd veel creatieve energie als ik daar ben. Ik ben twee keer voor een langere periode in Londen geweest en ik heb toen het grootste gedeelte van mijn album geschreven.” De eerste single van het album is ‘Russian roulette’, haar zestiende notering, dat ze schreef met Shaffer Smith, oftewel rapper Ne-Yo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten