maandag 14 december 2009

Broodje bakpao gaat er goed in

Opposites feat. Sef & Gers: Broodje bakpao (2) *** hoogste eersteweeks ***

Twee jaar geleden werd op 101 TV de komedieserie ‘New kids on the block’ uitgezonden, die gaat over een groep hangjongeren in Maaskantje, Noord-Brabant. Voor de soundtrack van de serie werden the Opposites (Willem de Bruin en Twan van Steenhoven) benaderd. Samen met rapper Sef (= Yousef Gnaoui, van Flinke namen) maakten ze het nummer ‘Me nikes’. Aan het einde van het nummer valt de term ‘broodje bakpao’.

De serie was direct een succes en werd gevolgd door een tweede. Serie #3, kortweg ‘New kids’ geheten, wordt inmiddels uitgezonden door Comedy Central en is ook nog te zien op Flabber tv. De fans roepen inmiddels al om een film. Genoeg bekendheid dus en geen wonder dan ook dat het nummer ‘Broodje bakpao’ zo aanslaat en binnenkomt op de tweede plaats; in de Download Top 50 is het (al) de #1. Op ‘Broodje bakpao’ krijgen the Opposites en Sef hulp van een nieuwe rapper, Gers.

Voluit heet hij Gers Pardoel, afkomstig uit Noord-Brabant, en tegenwoordig wonend in Rotterdam, waar hij (nog) in een kledingzaak werkt. Gers maakte tracks als ‘Amen’ feat. Bollebof en ‘Tot die tijd’. Het is niet de eerste samenwerking met Sef van Flinke namen. Op het nummer ‘Kunst en vliegwerk’ van Flinke namen deed hij ook al de raps. Volgens kenners zal zijn eigen doorbraak niet lang meer op zich wachten.

Postman

Hij krijgt daarbij nu ook hulp van een andere hiphopper, Remon Stotijn oftewel the Postman. Drie jaar geleden wees de vriendin van Gers, die tevens een medewerkster is van the Posttman, hem op Gers. Remon: “Hij was het vriendje van mijn merchandisedame. Zij kwam naar me toe: 'ik heb een vriend, hij rapt ook'. Hij heeft die stem, is een nice kid, maar ik zei meteen: 'nog drie jaar'. Hij haatte het. Nu ben ik aan het kijken hoe ik hem kan helpen." Een album schijnt in de maak te zijn.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten