zondag 28 maart 2010

Gerard Joling 25 jaar in het vak

Gerard Joling: Ik leef mijn droom (3) *** hoogste eersteweeks ***

Op 29 april wordt Gerard Jan Joling 50 jaar. Tevens viert Gerard zijn 25-jarige carrière, die hoge en dieptepunten kent. Hij heeft de halve wereld gezien, trad in diverse shows op en presenteerde diverse programma’s. Zo succesvol als ‘Holland’s got talent’ en ‘So you wanna be a popstar’ waren, zo slecht scoorde ‘Move like Michael Jackson’. Daar bovenop kwam nog een inbraak in zijn woning door drie gemaskerde mannen, wat hem niet in de koude kleren is gaan zitten. Dus Gerard kan wel weer wat afleiding gebruiken. En dat zal er dit jaar zeker van komen! Te beginnen met de single ‘Ik leef mijn droom’, zijn 54ste notering en twintigste top 10-notering. Het nummer is geschreven en geproduceerd door Tjeerd Oosterhuis en Allan Eshuijs. Toen Gerard de demo van het nummer te horen kreeg, was hij direct enthousiast. ‘Ik leef mijn droom’ is de voorloper van een volledig Nederlandstalig album, waarvoor Carlo Boszhard drie nummers heeft vertaald. Daarnaast verschijnt er een duettenalbum en een cd-box met zijn grootste hits. Keuze genoeg dachten we zo! Op 1 mei is het Jolinginnedag, niet alleen vanwege de finale van ‘Move like Michael Jackson’, maar ook omdat SBS6 een compilatie zal uitzenden van drie van zijn Ahoy concerten, 2004, 2007 en 2008. Tevens zullen die dag bijzondere interviews te zien zijn, alsmede een serie bloopers. En tenslotte geeft Gerard later dit jaar één of meerdere jubileumconcerten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten