maandag 19 april 2010

Opposites wisselen elkaar (snel) af

the Opposites feat. Trijntje Oosterhuis: Brief aan jou (83)

Begin maart verscheen ‘Succes / Ik ben Twan’, het dubbelalbum van the Opposites. Op ‘Ik ben Twan’ voert Twan van Steenhoven (Big2) de regie en daarvan kwam al de #1-hit ‘Broodje bakpao’. Ook ‘Succes’, het soloalbum van Willem de Bruin (Willy), leverde al een hit op, ‘Licht uit’, dat de negentiende plaats bereikte. Nu is Twan weer aan de beurt en van zijn album ‘Succes’ komt ‘Brief aan jou’.

Dat de regie gevoerd wordt door Twan, wil echter nog niet zeggen dat Willem niet meedoet op de liedjes van Twan. Alle hitsingles tot nu toe werden gewoon uitgebracht als the Opposites. Daarnaast werkt Trijntje Oosterhuis mee aan ‘Brief aan jou’, een nummer dat gaat over de opa van Twan, die zo’n vijf jaar geleden overleed. Een half jaar later heeft hij opgeschreven wat hij voelde en kreeg hij een soort van brief hem door.

De keuze voor Trijntje Oosterhuis was niet zo moeilijk. Twan: “Ze is gewoon de beste zangeres. Ik ken haar al jaren. Ze komt uit hetzelfde boerendorp en woonde tegenover het huis van de ouders van Willem. Ik wilde heel graag dat zij het nummer zou doen”. Trijntje is blij met de samenwerking. “Ik ben het gaan beluisteren, maar dan is het altijd afwachten of het klikt met een ander. Maar het was te gek en leuk om te doen.” Wel vond ze het een heftig nummer. En wellicht dat ze vaker gaan samenwerken.

Voor de volgende single van the Opposites is Willem weer aan de beurt. Wellicht dat ‘Money’, waarop Candy Dulfer saxofoon speelt dat wordt, afkomstig van zijn album ‘Succes’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten