zondag 20 juni 2010

Alweer een hit! voor Gerard Joling

Gerard Joling: Alweer een goal! (9)

“Een WK-hit scoren, was helemaal niet gepland. Het was een impulsief plan om ‘Alweer een goal!’ op te nemen”, laat Gerard Joling weten. Op de melodie van zijn #1-hit ‘Ik leef mijn droom’ schreven Allan Eshuijs en Tjeerd P. Oosterhuis een nieuwe tekst. Gerard: “Ik heb het nummer ingezongen om het Nederlands elftal te ondersteunen, zie het meer als een grapje, en heb niet de bedoeling een WK-hit te scoren. We zien wel wat er gaat gebeuren. Ik heb niets te winnen en niets te verliezen.”

Gerard Joling is geen echte voetbalfan, maar kijkt wel naar alle belangrijke wedstrijden. Tijdens het WK hult hij zich volledig in het oranje, zelfs zijn beddengoed is oranje, kompleet met toeters en bellen erop. Gerard, die dit jaar 50 jaar is geworden en 25 jaar in het vak zit, scoort met ‘Alweer een goal!’ zijn 55ste hit en éénentwintigste top 10-notering. Hij had nooit gedacht dat hij ooit een nummer over voetbal zou uitbrengen. “Kom ik toch nog met een voetbalplaat. Wie had dat ooit gedacht? ‘Hoe ouder, hoe gekker’, zeggen ze.” ‘Alweer een goal!’ is alleen als download uitgebracht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten