donderdag 10 juni 2010

Diggy Dex wilde geen doorsnee zangeres

Diggy Dex ft. Anna Drijver: Wat doe je dapper (86)

Met ‘Slaap lekker (fantastig toch)’ scoorde Diggy Dex, alias de dertigjarige Koen Jansen uit Amersfoort, zijn eerste hit. Het nummer samplede het gelijknamige nummer van de Belgische zangeres Eva de Roovere en bereikte de tweede plaats. Vervolgens kwam Diggy met ‘Vandaag’ dat niet verder kwam #39. Wellicht dat hij daarom voor zijn volgende single, ‘Wat doe je dapper’, weer de hulp vroeg van een vrouw, in dit geval actrice Anna Drijver (Den Haag, 1 oktober 1983), bekend van onder andere de series GTST en Bitches en de films ‘Het schnitzelparadijs’ en ‘Komt een vrouw bij de dokter’. Daarnaast is Anna ambassadeur van de Ubuntu theatre organisation, dat zich inzet voor straatkinderen, door ze een eigen theatervoorstelling te laten spelen. Het idee voor de samenwerking met Anna Drijver komt van Diggy zelf. Diggy: “Het nummer ‘Wat doe je dapper’ betekent eigenlijk ‘Wat doe je stoer’ en gaat over het gevoel wat je kunt hebben aan het begin van een relatie. Ik schreef het nummer nadat mijn vriendin een beetje dapper deed, wat ik eigenlijk wel interessant vond. Maar ik vond dat het nummer nog iets vrouwelijks miste, omdat het een spel is tussen man en vrouw. Daarop viel mijn keuze op Anna, waarvan ik wist dat zij ook zong, omdat ik iets anders wilde dan de standaard zangeres.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten