zondag 14 november 2010

Frank Verkooyen is op zoek naar iets nieuws

Frank Verkooyen: Kom in mijn armen (81)

Na twaalf Engelstalige hits stapte het duo Maywood (bekend van hits als ‘Rio’ en ‘Late at night’) in 1989 over op het Nederlands. Het eerste nummer was ‘Kom in mijn armen’ dat de 33ste plaats bereikte. Het jaar daarop deden ze mee aan het Eurovisie Songfestival met het nummer ‘Ik wil alles met je delen’ en kwamen niet verder dan de vijftiende plek. De single kwam nog tot #42, maar was hun laatste succes. Wellicht dat het kwam omdat ze daarna weer op het Engels overgingen. De zusjes spreken en zingen al lang niet meer met elkaar. Alice May (Alie de Vries) treedt sinds kort op met zangeres Inge Peters en samen doen ze een revivalshow van oude Maywood hits. Er zijn plannen om ‘Late at night’ (#1 in 1980) opnieuw op te gaan nemen.

Frank Verkooyen wilde na zes hits wel iets nieuws. Hij stofte het oude Hollandse repertoire af en kwam uit bij ‘Kom in mijn armen’ van Maywood. De versie van Frank Verkooyen, zijn zevende notering, staat dan ook niet op zijn album ‘In de wolken’ dat begin dit jaar verscheen. Wist je overigens dat Frank van zijn zevende tot aan zijn twaalfde een bril droeg, vervolgens tot zijn zeventiende overging op contactlenzen, maar daar allergisch voor bleek te zijn en nog weer 20 jaar lang een bril droeg? Inmiddels draagt hij al een aantal jaren geen van beide meer, maar heeft zijn ogen laten laseren. Frank: “Ik vind mezelf er gewoon beter uit zien zonder bril”.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten