zondag 14 november 2010

Peggy Mays moest 2 jaar wachten op succes

Peggy Mays: Ik ben weg van jou (84)

Na Judith Cornelissen (winnares) en Henk Dissel (tweede), scoort bijna twee jaar later ook Peggy Mays (derde) een hit. Alle drie deden in 2008 mee aan de TROS talentenjacht ‘Sterren.NL-academy’, die op 8 december 2008 werd gewonnen door Judith. Judith was de eerste die een single uitbracht: ‘Meer’ (#57 in 2009). Vervolgens kwam Henk Dissel met ‘Ik wil jou’ (#95 in februari) en nu is het de beurt aan Peggy Mays.

Peggy Mays, geboren op 25 maart 2009 in Nijmegen, zong al op tweejarige leeftijd met behulp van een karaokesetje. Daar bleef het niet bij, want zes jaar later maakte ze indruk door het zingen van een aantal liedjes tijdens haar commune. Later komt ze in contact met Alice de Vries (één deel van Maywood), die wel wat in haar ziet. Er volgen diverse talentenjachten en in 2008 de reeds genoemde ‘Sterren.NL-academy’, waar ze derde wordt. Ze brengt de single ‘De liefde van mijn leven’ uit, maar die haalt het net niet. In februari 2010 wordt ze door Albert West naar voren geschoven om mee te doen aan het Nationale Songfestival met het nummer ‘Ik ben verliefd (Sha-la-la)’, dat gewonnen wordt door Sieneke. De versie van Peggy krijgt zowel van het publiek als de jury geen enkele punt. Maar nu is het raak met ‘Ik ben weg van jou’, dat binnenkomt op #84.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten