maandag 2 mei 2011

Gers Pardoel kijkt vooruit

Gers Pardoel: Morgen ben ik rijk (79)

‘Morgen is pas morgen’ zong Frans Duijts vorige week naar de eerste plaats. Hij bedoelde daarmee nu eindelijk eens de dingen te gaan doen in plaats van te roepen ‘Morgen ga ik dit …’. Eigenlijk ligt het nummer ‘Morgen ben ik rijk’ van Gers Pardoel in het verlengde van de hit van Duijts. Immers, als je morgen rijk wilt zijn, dan moet je er vandaag aan gaan werken! Maar het nummer is ook een beetje ironisch bedoeld. Kaviaar en speedboten zijn niet het hoogste doel in het leven. Het is ook belangrijk om jezelf te ontwikkelen, volgens Gers. ‘Morgen ben ik rijk’ is een liedje over de toekomst, over het achterlaten van je zorgen.

Gers Pardoel werd op 12 mei 1981 in Nijmegen geboren als Gerwin Pardoel. Op zijn achtste verhuisde hij naar Kaatsheuvel in Noord-Brabant en in 2005 vetrok hij naar Rotterdam, waar zijn tweelingbroer Robbie woonde. Gers kwam via zijn vriendin in contact met Remon Stotijn (= the Anonymous Mis van Postman). Hij noemde hem Gers, omdat het een deel is van zijn echte naam(Gerwin). Er zit een zachte G en een R in en in het Rotterdams betekent Gers, ‘dope’. Postman leerde hem produceren en opnemen. Gers werkte vervolgens met onder andere Flinke namen.
Eind 2009 werd Gers door Steffen Haars van New kids gevraagd om samen met Big2 (Twan van the Opposites) het nummer ‘Broodje bakpau’ op te nemen. Uiteindelijk deed rapper Sef er ook aan mee en Willy (Willem van the Opposites). Het nummer stond begin 2010 twee weken op de eerste plaats van de Single Top 100. Gers werd ongeduldig en wilde laten zien wat hij meer in huis had. Maar hij moest wachten tot 2011.

Begin dit jaar deed Gers mee op ‘Ik ga hard’ van Partysquad & Adje, Jayh & Reverse dat de achtste plaats bereikte en deze week op #23 staat. “Nu het allemaal echt gaat gebeuren, ben ik geduldig. Nu weet ik precies hoe de planning eruit ziet.” En die houdt in dat Gers allereerst komt met de single ‘Morgen ben ik rijk’ en na de zomer met een heel album. Dat zal eerst nog vooraf worden gegaan door een tweede single, getiteld ‘Neem je mee’.

Gers wordt vaak vergeleken met Extince. Hij heeft daar echter geen moeite mee. Gers: “Ik vind Extince de beste rapper van Nederland, maar ik vind wel dat ik leukere liedjes maak.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten