zondag 15 mei 2011

Sef is gelukkig met zijn leven

Sef: De leven (65)

Soundtracks van Nederlandse films worden over het algemeen geen grote hits. ‘Foxy lady’ door Alain Clark (film: ‘Gooise vrouwen’) kwam in maart niet verder dan #51 en met ‘Chasing the impossible’ van Elske DeWall (film: ‘Alle tijd’), was het helemaal droevig gesteld, op 16 april een weekje op #94. Nou zijn er natuurlijk uitzonderingen, zoals ‘Alles is liefde’ van Bløf, #1 in 2007 en ‘Turbo’ van New kids feat. Paul Elstak, #4 in 2010, maar dat is het dan ook. Of ‘De leven’ van Sef daar ook toe gaat behoren, weten we pas na 9 juni als de film ‘Rabat’ in première gaat, waarvan het de titelsong is.

Sef, alter ego van Yousef Gnaoui, schreef de tekst zelf, die een reflectie is op de gelukkige periode die de rapper tegenwoordig doormaakt. Sef: “Mijn leven bevindt zich op dit moment in een gezegende periode. Ik was laatst in Marokko, ik mag optreden, muziek maken. Ik ben gewoon bezig met lol hebben. Sterker nog: mensen betalen om mij lol te zien hebben. Vaak sta ik niet stil bij zo'n periode, dan realiseer ik me niet hoe gelukkig ik eigenlijk ben”. Sef maakte ‘De leven’ samen met zijn vrienden, het producersduo the Please (= Hans Verhaag & Minggus Dorpmans) en Big 2 (= Twan van Steenhoven van the Opposites).

‘Rabat’ is de debuutfilm van het Habbekrats-duo Jim Taihuttu en Victor Ponten. De film gaat over jongens van Marokkaanse afkomst, maar dan een keer zonder de clichés waar andere films van overlopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten