zondag 5 juni 2011

Leonie Meijer treedt uit de schaduw

Leonie Meijer: Schaduw (17) *** hoogste eersteweeks ***

In februari sloot Leonie Meijer als eerste deelnemer van The voice of Holland een platencontract. Toch duurt het nog zeker tot het najaar, dat haar debuutalbum, dat geheel Nederlandstalig zal zijn, wordt uitgebracht. De nummers van het album worden in Zweden afgemixt, waarna in Amerika de eindmixage plaatsvindt. Er wordt dus niets aan het toeval overgelaten om met een kwalitatief hoogstaand album te komen. Het nummer ‘Schaduw’, hoogste eersteweeks op #17, schreef Leonie samen met Daniel Gibson, de man van Kim-Lian van der Meij, maar bovenal producer en tekstschrijver. ‘Faster’ van Within temption is door hem geproduceerd en is mede een compositie van zijn hand.

Leonie Meijer dankt veel aan haar voormalige coach Jeroen van der Boom. Leonie: “Hij heeft me een dikke schop onder mijn kont gegeven. Ik mocht bij hem in de Heineken Music Hall in Amsterdam staan en hij zorgde er voor dat ik tijdens de drie concerten van de Toppers, vorig weekend, mocht zingen. Het houdt me van de straat.” Maar Leonie blijft ten allen tijde zichzelf. “Geen act opvoeren. Daar prikken mensen doorheen. Het gaat mij om liedjes zingen en mijn gevoel erin leggen”.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten