zondag 2 oktober 2011

De Dijk viert dertigjarig bestaan

de Dijk: Ik jou en jij mij (100)

In de Album Top 100 bezet de Dijk met ‘Scherp de zeis’ de hoogste positie: #1. In de Single Top 100 echter, staan ze met ‘Ik jou en jij mij’ op de laagste plaats, #100 dus. Wat denk je, waar zijn ze meer blij mee? De single, eh albumnotering natuurlijk, want dat is uitgebracht vanwege het dertigjarig bestaan.

Die verjaardag was er bijna niet geweest. Na het avontuur met Solomon Burke, dat vorig jaar een trieste afloop had voor Burke (hij overleed twee dagen voordat ze samen een concert zouden geven in Paradiso), was het bestaan van de Dijk allerminst zeker. Zanger Huub van der Lubbe vertelt over zijn twijfels in de documentaire ‘Hou me vast’, waarin de band een jaar lang is gevolgd. Afgelopen week ging de documentaire in première op het Nederlands Film Festival en op 31 oktober wordt deze uitgezonden op Nederland 2.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten