zondag 9 oktober 2011

Jolanda Zoomer is gelukkig

Jolanda Zoomer: Ik ben gelukkig zonder jou (61)

Vorig jaar zong Jolanda Zoomer nog ‘Ik wil zo graag altijd (met jou samen zijn)’ (#33)en ‘Weer in de wolken’ (#22) en nu ‘Ik ben gelukkig zonder jou’. Je vraagt je dan ook wat ze nu precies wil. Maar ja, het snel gaan in de liefde, vooral als daarover gezongen wordt! In juni bracht Jolanda het album ‘Verliefd voor altijd’ uit, waarop ‘Ik ben gelukkig zonder jou’ ook staat. Speciaal voor de single nam ze een andere versie op, die binnenkomt op #61.

Ik ben gelukkig zonder jou’ werd in 1966 een hit voor Conny van den Bos en kwam tot #14. In 1976 deed Bonnie St. Claire het nummer nog een keer over en strandde vijf plaatsen lager: #19. De tekst van het nummer is geschreven door Hannie S.R. Meijler, de moeder van Frits ‘Spits’ Ritmeester. Hannie schreef ook het nummer ‘Paleis met gouden muren’, dat in 1965 werd opgenomen door Conny van den Bos en ‘Ik wil niet meer! (Barbie)’ door Leontien Snel. Daarnaast schreef Hannie kinderboeken, teksten voor tv-programma’s en was tijdens de Tweede Wereldoorlog actief in het verzet. In 3 oktober 2008 overleed ze op 88-jarige leeftijd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten