maandag 28 november 2011

Ilse DeLange komt met eigen ‘Hello’ voor de mama’s

Ilse DeLange: Doluv2luvu (14)

Afgelopen maandag, 21 november, ging Ilse DeLange bij 3FM dj Giel Beelen langs, om haar nieuwe single ‘Doluv2luvu’ (‘Do love to love you’) te laten horen. Ze vertelde dat ze het nummer geschreven had voor 3FM Serious Request, maar zonder te weten wat het thema was, ‘Moeders in oorlogsgebieden’. ‘Doluv2luvu’ laat een totaal andere Ilse horen dan dat we van haar gewend zijn. Dat zal dus nog even wennen worden voor haar fans. Daarover zegt Ilse: “Het is mijn feestje. Ik vind gewoon dat ik moet doen wat ik op dat moment wil. Ik hou van heel veel dingen en ik vind ook dat ik mezelf daar recht in moet doen, gewoon wil blijven leren en ontdekken. Niet op het voorspelbare.”

eigen Hello

Ze wilde een liedje schrijven dat helemaal ‘uptempo’ is, en gaf dit door aan producer Matthew Wilder, bekend van de hits ‘Break my stride’ (#5) en ‘The kid’s american’ (#24), beide in 1983 en producties voor No doubt en Christina Aguilera. Ilse wilde bewust geen ballad voor de actie, maar het tegenovergestelde. Ze wilde dat mensen op haar liedje op het plein in Leiden zouden springen, wanneer ze het op kerstavond, de finale avond van SR zou zingen. Ilse wilde haar eigen ‘Hello’, in navolging van ‘Hello’ van Martin Solveig feat. Dragonette dat vorig jaar de klapper was in Eindhoven.

De reacties op ‘Doluv2luvu’ waren zeer positief, omdat het nummer een heel andere, verrassende laat Ilse horen, dan die we tot nu toe kenden. Dinsdag werd het nummer op iTunes vrijgegeven en na drie dagen komt het nummer binnen op de 14e plaats.

Echter tussen het moment van de première op maandag en de notering op vrijdag is het leven van Ilse ingrijpend verandert. Op dinsdag hoorde Ilse dat haar vader, die kanker heeft, uitbehandeld is en op korte termijn zal overlijden. Op vrijdag maakte ze dat wereldkundig op haar site en meldde dat al haar activiteiten zijn opgeschort. Dus geen optreden tijdens Serious Request, geen reis naar Nasville zaterdag, om het mini-album af te maken. Tevens is het onzeker wanneer dit album, gepland voor maart 2012, zal uitkomen. En dat geldt ook voor haar optreden, 23 maart in het Gelredome in Arnhem.

“Zingen doe ik met heel mijn hart. En dit hart heeft even tijd nodig. Ik wil er zijn voor mijn familie en niet denken aan andere dingen”, schrijft Ilse op haar site. Die tijd zullen we haar natuurlijk gunnen.

De opbrengst van ‘Doluv2luvu’ gaat geheel naar de actie ‘This one’s for mama’ van Serious Request.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten