zondag 13 november 2011

Jeroen van der Boom staat nummer af voor kanker

Jeroen van der Boom: Niemand anders (8)

Aanstaande woensdag, 16 november, wordt op Nl. 1 het programma ‘Sta op tegen kanker’ uitgezonden. Het programma is een co-productie van de AVRO en het Koninklijk Wilhelmina Fonds (KWF), dat onderzoek doet naar kanker en als doel heeft zoveel mogelijk donateurs te werven. Vorig jaar leverde de actie zo’n 50.000 donateurs op. Of dat met het huidige economische klimaat overtroffen zal worden, weten we over een week.
Aan het programma, dat gepresenteerd wordt door Angela Groothuizen en Art Rooijakkers, werken talloze bekende Nederlanders mee, waaronder Ruth Jacott, Xander de Buisonjé, Dennis van der Geest, Epke Zonderland, Bennie Jolink en Ruud de Wild.

nummer afstaan

‘Niemand anders’ is geen speciaal nummer voor de actie, maar afkomstig van zijn album ‘Jij bent zo’ uit 2008. Jeroen: “‘Niemand anders’ is één van de eerste nummers die ik heb opgenomen. Deze zomer zong ik het speciaal voor mijn vrouw Dany, tijdens ons huwelijk. Net op het moment dat ik het wilde uitbrengen als single, benaderde KWF Kankerbestrijding mij. Ik kon onmogelijk nee zeggen. Als zanger ben ik enorm blij dat dit liedje nu bijdraagt aan kankeronderzoek.”

“‘Niemand anders’ gaat over hoop, liefde en kracht. Vooral als je ziek bent is aandacht en liefde soms het beste medicijn. Je houdt van iemand. Dus of je geliefde nu kaal of door de medicijnen iets dikker is, het maakt niet uit want ‘Niemand anders’ kan zo volmaakt zijn als jij.” Aanstaande woensdag zal Jeroen de actieavond afsluiten met ‘Niemand anders’, waarvan de volledige opbrengst naar het KWF gaat voor het doen van onderzoek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten