zondag 18 december 2011

‘Ik neem je mee’ bedreigt door Song van het jaar

Gers Pardoel: Ik neem je mee (1) *** vijfde week op #1 ***

Het is Gers Pardoel toch gelukt om met ‘Ik neem je mee’ de #1-positie te behouden. Het overwicht op de #2 is nagenoeg gelijk gebleven, zo’n 15%. Alleen heeft er wel een wisseling plaats gevonden: ‘Skinny love’ van Birdy zakt naar #3 en heeft stuivertje gewisseld met ‘Somebody that I used to know’ van Gotye feat. Kimbra, de voormalige #1 uit september en oktober, die sinds twee weken weer bezig is aan nieuwe opmars. De kans dat ‘Ik neem je mee’ van Gers Pardoel de kersthit van 2011 wordt, wordt met de dag kleiner.

Afgelopen donderdagavond is op 3FM de 'Song van het jaar 2011' uitgezonden. 14.690 mensen hadden de moeite genomen om te stemmen en ‘Somebody that I used to know’ van Gotye feat. Kimbra kreeg de meeste stemmen, gevolgd door ‘Lippy kids’ van Elbow (op #2) en ‘Rolling in the deep’ van Adele (op #3). Hoogst genoteerde Nederlandse act was ‘Sweatshop’ van de Staat op #9. ‘Ik neem je mee’ van Gers Pardoel eindigde op de 20e plaats.

Op de vraag van 3FM dj Roosmarijn Reijmer, wat voor Gers de Song van het jaar 2011 is, antwoordde hij: ‘Peso’ van A$Ap Rocky. Gers: “Hij was ineens daar, ik hoorde die track, ik zag de clip, en toen dacht ik dit is een aparte vibe, dit is wel weer iets heel nieuws”. Zijn volledige top 5 ziet er als volgt uit, met tussen haakjes Gers zijn motivatie:
5. Coldplay: Paradise (daar heb ik zelf ook een tekst opgeschreven)
4. Kanye West & Jay-Z: Otis (pas na het zien van de clip ben ik het nummer gaan beluisteren)
3. Afrojack, Chris Brown feat. Lil Wayne & Busta Rhymes: Look at me now (Busta Rhymes is hier de vetste rapper)
2. Selah Sue & Tom Barman vs the Subs: Zanna (Music for life) (daar ga ik zelf heel hard op)

A$Ap Rocky is een Amerikaanse rapper die door de Britse popzender BBC Radio 1 is uitgeroepen tot één van de meest belovende acts voor 2012. Samen met 14 anderen is hij genomineerd voor de Sound of 2012, een lijst die jaarlijks wordt samengesteld door muziekcritici en mensen uit de industrie. Op 6 januari 2012 wordt de definitieve lijst bekend. Dit jaar werd de lijst aangevoerd door Jessie J, in andere jaren door onder anderen Adele en Mika.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten