maandag 9 april 2012

Charly Luske heeft (ook) een zwart randje

Charly Luske: Nobody’s guy (6) *** hoogste eersteweeks ***

Afgelopen donderdag, 5 april 2012, speelde Charly Luske nog de rol van Judas in het mediaspektakel ‘The passion’, waarnaar 1,7 miljoen mensen hebben gekeken. Luske zong ondermeer samen met Danny de Munk (als Jezus) het nummer ‘Wat is mijn hart’ van Marco Borsato.

Luske over de rol: “Judas was misschien helemaal geen verkeerde kerel. Maar goeie mensen kunnen op een verkeerd moment in staat zijn tot hele verkeerde dingen. Aan mij zit ook wel zo'n donker randje. Ik ben nu op een leeftijd gekomen dat ik me daarvan bewust ben. Ik ben in staat tot slechte daden, of dat nou te hard rijden is of iemand met wie je ruzie hebt van de brug afgooien. Daar moet je mee leren omgaan.”

Charly Luske was begin dit jaar nog de grote favoriet tijdens de tweede editie van The voice of Holland. Tijdens de halve finale zong hij ‘Nobody’s guy’ en dat leverde hem op 21 januari een notering op: één week op #33. Het was echter Chris Hordijk die hem versloeg en naar de finale mocht en uiteindelijk Iris Kroes die deze editie won.

De versie van ‘Nobody’s guy’ die nu op #7 binnenkomt, is niet dezelfde als in januari. Luske is opnieuw de studio ingedoken en heeft een heel ingetogen versie van het nummer opgenomen. Over de nieuwe versie zegt hij zelf: “Omdat het idee van een totaal andere, rustige versie van dit nummer zo in mijn hoofd bleef hangen, heb ik besloten om het nummer helemaal op mijn manier op te nemen.

Midden in de nacht werd ik wakker met een bepaald arrangement in m’n hoofd, zette m’n telefoon op de dictafoon stand en nam het op. Uiteindelijk is dat de basis van de track geworden. Een gestripte uitvoering van een geweldige song!” In geen van de versies is Luske er echter in geslaagd het origineel van Anouk (‘Nobody's wife’) te evenaren dan wel te overtreffen, die er in 1997 mee tot #2 kwam. Voor echt nieuw werk van Luske moet je nog even geduld hebben, later dit jaar komt hij met een heel album.

Luske was één van de favorieten van Trijntje Oosterhuis, die vanaf het derde seizoen de stoel van Angela Groothuizen mag vullen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten