zondag 1 april 2012

winnares Fabiënne scoort alsnog grootste hit van The voice kids

Fabiënne Bergmans: What you’re made of (5) *** hoogste eersteweeks ***
A team (13)
Vajèn van den Bosch: Show me heaven (26)
The climb (30)
Dave Dekker: Toen ik je zag (24)
Geef me je angst (95)
Melissa Meeuwisse: A moment like this (75)
Jar of hearts (81)


Een week na de finale van ‘The voice kids’ is het aantal noteringen dankzij deze talentenjacht in de Single Top 100 opgelopen naar acht stuks. En het hadden er nog drie meer kunnen zijn als de nummers van Channah van Wingerden (‘Warwick avenue’ en ‘Mercy’) en
Lieke van ’t Veer (‘Don’t speak’) ook de lijst hadden gehaald. Zij moeten het echter doen met een positie in de Bubbling Under, de wachtkamer van de Single Top 100, op #105, #150, respectievelijk #134. Andere deelnemers ging het nog slechter af.
Twee weken voor de finale kwamen de singles van de favorieten, Fabiënne Bergmans en Vajèn van den Bosch, al binnen en boekten vorige week verlies (‘A team’ van 20 naar #24) en winst (‘The climb’ van 78 naar #10). Deze week, nadat Fabiënne de finale won, is het net andersom: ‘A team’ stijgt van 24 naar #13, ‘The climb’ zakt van 10 naar #30. Melissa Meeuwisse, die in de finale werd geëlimineerd, zakt met ‘Jar of hearts’ van 48 naar #81.

Alle drie de meiden revancheren zich echter ook, want het liedje dat ze tijdens de finale zongen, komt deze week binnen. Fabiënne met ‘What you’re made of’ op #5 (origineel van Lucie Silvas kwam in 2005 niet verder dan #25), ‘Vajèn met ‘Show me heaven’ (#1 voor Maria McKee in 1990) op #26 en Melissa met ‘A moment like this’ (origineel van Kelly Clarkson uit 2002 werd bij ons geen hit) op #75.

inhaalslag

Geheel nieuw in het rijtje deelnemers aan ‘The voice kids’, is Dave Dekker, die de schade inhaalt door gelijk met twee nummers binnen te komen: ‘Toen ik je zag’ op #24 en ‘Geef me je angst’ op #95, dat hij zong tijdens de blind auditions op 27 januari. Beide nummers bereikten eerder de eerste plaats, maar niet in de originele versie. ‘Toen ik je zag’ door Hero (in 1997 en 2010) en ‘Geef mij je angst’ door Guus Meewis (in 2003). In tegenstelling tot de dames, heeft Dekker al eerder hits gescoord. Eind 2009 met ‘Er staat een hele grote kerstboom’ (#61) en een jaar daarvoor met ‘Laat ons niet alleen’, in duet met Danny de Munk (#10). Dekker werd bekend door zijn rol van de jonge Ciske de Rat in de musical ‘Ciske’.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten