dinsdag 5 juni 2012

Kraantje Pappie gaat altijd zijn eigen gang

Kraantje pappie: Wat nou als het lukt (92)

Met ‘Waar is Kraan?’ (#24 in maart) heeft Alex van der Zouwen, alias Kraantje pappie, een leuk visitekaartje afgegeven. Het nummer is evenals ‘Wat nou als het lukt’, afkomstig van zijn album ‘Crane’, dat in januari een weekje op de achtste plaats stond. ‘Wat nou als het lukt’ is opgedragen aan ‘de prachtigste moeder van de hele aarde’, die niet altijd het volle vertrouwen had in de toekomst van haar zoon als judoka en later rapper.
In de videoclip is Kraantje Pappie te zien tegenover judoka Henk Grol, die later wereldkampioen werd. Pappie over die tijd: “Ik voelde zelf dat ik het niet meer ging redden. Henk werd gewoon beter. Zijn groei was veel groter dan de mijne. Op nationaal niveau stond ik een aantal jaar op één, maar internationaal bungelde ik tussen plaats vijf en tien. Ergens heb ik het opgegeven en ik denk dat dit de juiste beslissing was.”

Door te kiezen voor sport in plaats van school, heeft hij zijn Atheneum niet afgemaakt. Alsnog wil hij zijn HBO-diploma hebben en studeert daarom aan de Academie voor Popcultuur in Leeuwarden. Uiteindelijk lukt Kraantje Pappie alles.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten