zondag 30 juni 2013

Gerrie Holland voelt zich prima bij Emile Hartkamp en Norus Padidar

Gerrie Holland: Ik voel me prima (81)

Bijna dertig jaar heeft Gerrie Berghoef (Amsterdam, 19 februari 1970) moeten wachten op zijn eerste hit. Op zijn dertiende deed hij mee aan een talentenjacht en dat smaakte naar meer. Twee jaar later verscheen ‘Als jij maar van mij houdt’ toen nog onder zijn eigen naam Gerrie Berghoef. Gerrie zong met diverse andere artiesten uit het vak en deed het voorprogramma van AndrĂ© Hazes. Diverse singles volgden, maar een hit zat er niet bij.

Vervolgens benaderde Gerrie in 2012 twee mannen die vast wel voor een hit konden zorgen:  Emile Hartkamp en Norus Padidar, bekend van hun successen voor Frans Bauer, Marianne Weber enz.

liedjes die mensen blij maken

Hij stelde echter wel een voorwaarde aan de liedjes. Deze moesten gaan over zijn stad Amsterdam. Liedjes uit de tijd van Tante Leen en Johnny Jordaan die Mokum bezongen. En liedjes die mensen blij maken, zodat ze even niet hoeven te denken aan de dagelijkse zaken. Voor Hartkamp en Padidar was dat geen probleem, waarop ze kwamen met ‘Ik voel me prima’, waarmee de zanger, inmiddels als Gerrie Holland, zijn eerste notering scoort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten