zondag 9 juni 2013

Na tien jaar gaat Vangrail voor de #1

Vangrail: Ik mis je (67)

‘Ik mis je’ is de tiende notering voor de Fries/Groningse formatie Vangrail en dat komt mooi uit want dit jaar bestaat de band ook tien jaar! Hun platen/cd debuut maakten ze in 2005 met ‘Lam in Amsterdam’ (#79). Qua bezetting zijn alleen Raynaud Ritsma (zang) en Wiebe de Jong (toetsen) nog over van de line-up uit 2005. Naast deze twee muzikanten, maken Sander de Groot (drums), Dirk Lennart Hogeveen (gitaar) en Jort Landman (bas) deel uit van de band.

Twee jaar geleden schreven we dat de groep samen met producer Edwin de Groot bezig is aan het tweede album, dat in dat jaar had moeten verschijnen. We zijn twee jaar verder en het album, waarvan de titel al wel bekend is, ‘Vrijdag’, is er nog steeds niet. Maar de kans dat het er nu echt aan komt, is groot want ‘Ik mis je’ staat #1 in de …

Noordelijke Top 100

‘Ik mis je’ is een nummer dat al twee jaar oud is en één van de populairste liedjes van de groep. In april hield het radiostation Waterstad FM een poll onder haar luisteraars voor het populairste liedje. Op 26 april werd de lijst bekend en daarin prijkte ‘Ik mis je’ op de eerste plaats van de Noordelijke Top 100 van het station, boven ‘Liverpool rain’ van Racoon (#2) en ‘Someone like you’ van Adele (#3). De groep was hier zeer door verrast en reageerde met ‘Toch wel een kippenvel momentje’. En dat terwijl ‘Ik mis je’ helemaal geen single is geweest..
Dat verandert met de #1-notering, want eindelijk kreeg de groep toestemming van de platenmaatschappij om ‘Ik mis je’ uit te brengen op single. Het motto van de groep is dan ook: “We gaan met elkaar voor de nummer 1 van Nederland! Veel dank alvast!”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten