maandag 5 mei 2014

Ariana Grande wilde girlpower-duo met Iggy Azelea

#10 Ariana Grande feat. Iggy Azalea : Problem  *** hoogste eerste weeks ***

Afgelopen woendag, 30 april 2014, was een gewone dag in het leven van menig Nederlander. Voor het eerst sinds 1980 was het geen vrije dag meer. Na de troonswisseling vorig jaar,  bestaat Koninginnedag niet meer, maar vieren we op 27 april Koningsdag, die dit jaar op 26 april viel.

Voor zangeres/actrice Ariana Grande was 30 april echter een feestdag, die ze niet snel zal vergeten. Die dag bereikte haar single ‘Problem’ feat. Iggy Azalea in meer dan 30 landen de eerste plaats van de downloadlijsten, waaronder die in Nederland.

De 20-jarige Ariana Grande-Butera is met ‘Problem’ al toe aan haar zevende notering, waarvan drie kerstnummers. Nog maar een jaar geleden debuteerde de actrice de Caterina "Cat" Hannah Valentine uit de Nickelodeon-serie Victorious met ‘The way’ feat. Mac Miller (#22). Maar hoe komt zo’n ‘keurig meisje’ in de hiphopwereld terecht van rapster Iggy Azelea?

Ariana: “Ik was onder de indruk van Iggy Azelea na het zien van de live uitvoering van haar nummer  ‘Work’ uit 2013. Ik vond het zo origineel en genoot er van hoe ze de woorden uitsprak. Ik dacht direct dat we het perfecte girlpower-duo zouden vormen voor het nummer ‘Problem’. Ik ben haar dan ook dankbaar dat ze mij voor mij koos.”

Ariana werkt aan haar tweede album, dat nog voor de zomer wordt verwacht. Hoewel ‘Problem’ mede is geschreven door Iggy Azalea met onder andere Max Martin en Savan Kotecha (beide schrijven/produceren voor onder andere Britney Spears en One direction), staat het nummer niet op The New Classic, het debuutalbum van Iggy. Van Ariana kunnen we meer samwerkingen verwachten, met Chris Brown nam ze het nummer ‘Don’t be gone too long’ op.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten