zondag 23 november 2014

40ste week voor Mag ik dan bij jou

#60 Claudia de Breij: Mag ik dan bij jou  *** hit op herhaling ***

Opnieuw, nu voor de negende keer (!), gaat ‘Mag ik dan bij jou’ van Claudia de Breij op herhaling. Het nummer, afkomstig uit haar theatervoorstelling Hete Vrede uit 2009, kwam in 2011 beschikbaar als download en bereikte op 1 februari van dit jaar de tweede plaats.

De aanleiding voor de hitruns, is verschillend. TV-optredens, maar ook het overlijden van Prins Willem Friso en de ramp met de MH17. Al drie jaar lang biedt het nummer troost en hoop aan mensen. Op 10 september kregen Claudia en Sander Geboers en Rogier Wagenaar, de twee componisten, een platina plaat voor de verkoop van meer dan 30.000 downloads.

De aanleiding voor de negende herhalingsrun is tweeërlei. Aan de ene kant haar afscheid van 3FM (waarover zo dadelijk meer) en aan de andere kant het winnen van de Zilveren Radioster op donderdag 13 november voor ‘beste radiopresentatrice’. Acht keer was ze genomineerd en dit was de zesde keer dat ze de prijs won, waar ze niet helemaal blij mee was: “U ziet mijn gêne om hier weer te mogen staan. Zes keer heeft ook iets gênants. Ik vind het ergens ook een beetje onterecht. Ik vind dat er vrouwen zijn, zeker nu, die beter radio maken dan ik.”

afscheid

Ruim een week voor het winnen van de Zilveren Radioster, op vrijdag 7 november, maakte Claudia bekend per 1 januari te stoppen met haar wekelijkse radioprogramma Claudia D’r Op op 3FM. Claudia: “'Ik heb het altijd gezegd en dat heb ik ook gedaan toen ik begon bij 3FM: ik wil niet tot mijn veertigste op 3FM zitten. Ik vind dat ik gelijk had. Het is letterlijk mooi geweest.” Op 13 maart 2015 wordt Claudia 40.

reünie

De laatste uitzending is op vrijdag 12 december. Daarvoor blikt ze samen met oud medewerkers terug op programma’s, die ‘uit de boot vielen’ op 3FM. Zoals De Steen En Been Show met Jack Spijkerman en Ron Flon Flon met Wim T. schippers.

Aanstaande vrijdag, 28 november, komen Jack Spijkerman en Dolf Jansen langs, die wensen in vervulling zullen laten gaan onder het oude motto ‘Heb je een wens, vraag het de VARA’. Vanaf januari zal Gerard Ekdom de uren op vrijdagmiddag gaan vullen met zijn programma ‘Effe Ekdom’, dat hij nu al op maandag tot en met donderdag doet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten