zondag 16 november 2014

Danny de Munk weer in de huid van Ciske de Rat

#43 Danny de Munk: Ze wacht nog steeds op mij                                     *** hoogste eerste weeks ***

Aanstaande vrijdag begint op SBS6 het tweede seizoen van Bloed, Zweet & Tranen, de zoektocht naar de nieuwe volkszanger(es), die vorig jaar gewonnen werd door Jason Bouman. Aanvankelijk zou Danny de Munk ook dit seizoen plaats nemen in de jury, maar vanwege een te druk schema heeft hij daar van afgezien. Daarvoor in de plaats komt Xander de Buisonjé. Ook Frans Bauer die jureren zou, heeft afgehaakt. Het is niet bekend wie zijn stoel nu gaat vullen.

derde keer Ciske

Danny de Munk heeft het dus te druk. In januari begint zijn theatertournee dat in het teken staat van zijn 20-jarig artiestenjubileum. Daarnaast is hij benaderd voor een tv-serie over Ciske de Rat. In 1984 speelde Danny in de film Ciske De Rat, de jonge Ciske en scoorde met het titelnummer ‘Ik voel me zo verdomd alleen’ de hit van het jaar. Daarna speelde hij de oudere Ciske in de gelijknamige musical.

cover

Bovenal is Danny de Munk zanger en dat is ook weer te horen op ‘Ze wacht nog steeds op mij’, zijn 21e notering. Het is geen eigen nummer of speciaal voor hem geschreven. In 2009 nam Jeff van Vliet, ‘de zingende stratenmaker uit Amsterdam’, het nummer op voor zijn debuutalbum. De tracks ‘’t Is niet mijn fout’ (#15 in 2008) en ‘Uit de weg’ (#13 in 2009) werden hits. ‘Ze wacht nog steeds op mij’, geschreven door Jeroen Englebert en Pim Koopman, niet. Daar brengt Danny de Munk nu verandering in met zijn versie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten