maandag 16 maart 2015

dubbelslag voor Sam Smith

#57 Sam Smith: Lay Me Down

‘Lay Me Down’ was in 2013 de eerste single die Sam Smith uitbracht, maar geen potten kon breken. Begin dit jaar werd het nummer opnieuw uitgebracht, en nu lukt het wel, na de top 3-hits ‘Stay With Me’ en ‘I’m Not the Only One’. In Groot-Brittannië kwam ‘Lay Me Down’ tot de 46e plaats, bij ons het nummer naar de 57e plaats.

Elke twee jaar wordt daar de goede doelen actie voor Comic Relief gehouden. In het hele land wordt geld ingezameld, bestemd voor Britse kinderen. Ook wordt er dan een benefietsingle uitgebracht, die bijna altijd #1-hit komt.
Dit jaar nam Sam Smith samen met John Legend een nieuwe versie op van ‘Lay Me Down’, dat zondag binnenkwam op de eerste plaats van de Britse Top 100 en daarmee de veertiende #1-hit is voor Comic Relief.  In de afgelopen week zijn er in totaal zo’n 105.000 van verkocht, vooral fysiek.

dubbelslag

Voor Sam Smith kan het geluk niet op, want naast zijn vierde #1-hit, stijgt zijn album In The Lonely Hour opnieuw terug naar de eerste plaats van de Britse albumlijst, nu voor de zesde keer. In totaal staat het album nu voor de achtste week op de eerste plaats. Die eerste plaats gaat ten koste van Rebel Heart van Madonna, dat zo’n 12.000 tekort komt en daarmee (nog) niet haar twaalfde #1-album wordt. Sam Smith scoort dus een dubbele #1 en dat is voor het eerst.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten