zondag 28 juni 2015

Show me love voor eerste keer zonder Robin S

#82 Sam Feldt feat. Kimberly Anne : Show Me Love

Sam Feldt heet sinds 1 augustus 1983 volgens de burgerlijke stand van Boxtel, Sammy Reinders. Lange tijd maakte hij progressive /electrohouse. In 2013 ging hij over op melodische deephouse, omdat hij dat veel leuker vind. Een muzieksoort die hier geïntroduceerd is door Bakermat met zijn hit ‘One Day (Vandaag)’ (#2 in 2013). Inmiddels komen 50% van de fans van Sam Feldt uit de Verenigde Staten van Amerika.

In tegenstelling tot veel van zijn collega’s heeft Sam Feldt voor zijn ‘Show Me Love’ niet de versie van Robin S gebruikt, maar die van zangeres Kimberly Anne die het nummer in 2013 opnam in haar slaapkamer.

gedichten

Kimberly Anne (Bromley, Zuid-Oost Londen, 28 maart 1988) schreef al op haar achtste haar eerste nummer ‘The Boogie Man’ samen met buurman Glen, maar dacht helemaal niet aan een zangcarrière. Ze was veel meer bezig met gedichten, die ze tijdens dichtavonden bracht, zichzelf begeleidend op haar keyboard. Naderhand vertelde iemand haar dat ze eigenlijk meer een singer-songwriter is dan een dichteres. Dat nam ze ter harte.

eigen instrumenten

Kimberly doorliep the BRIT school for Performing Arts and Technology, de muziekschool waar onder andere ook Adele, Amy Winehouse en Jamie Woon opzaten. Bij gebrek aan instrumenten, gebruikte ze thuis voor haar akoestische op inde gebaseerde geluid, alles wat maar voor een klankkast door kon gaan, zoals een Ikeatafel, lege emmers en shutters in de badkamer. Ze kreeg er zelfs een prijs voor: the Young Composer/Songwriter Award. In 2013 tourde Kimberly met Jake Bugg, Haim en John Newman. Ook stond ze dat jaar in Hydepark, op dezelfde dag dat the Rolling Stones daar speelden.

zesde keer, maar eerste keer zonder Robin S

Show Me Love’ is nu voor de zesde keer een hit, maar voor het eerst zonder de vocalen van de Amerikaanse zangeres Robin Stone. De eerste vijf waren:
1993 – Robin S.: Show Me Love (#13)
2002 – Robin S.: Show Me Love [2002] (#80), remix door de Duitse DJ Tonka
2008 – Robin S.: Show Me Love 2008 (#2), eigen mix
2011 - Jason Derulo: Don’t Wanna Go Home (#28), met sample van onder andere ‘Show Me Love’
2014 – Kid Ink feat.Chris Brown: Show Me, eveneens met de sample

Geen opmerkingen:

Een reactie posten