maandag 23 november 2015

K3 2.0 is er klaar voor

#61 K3: 10.000 Luchtballonnen

Op 18 maart 2015 werden K3-fans verrast met de mededeling dat hun favoriete groep er mee stopte. Na zeventien jaar voor Karen Damen en Kristel Verbeke en zes jaar voor Josje Huisman, valt het doek voor K3. Er kwam wel direct een opbeurend bericht achteraan: er komt een zoektocht naar de nieuwe K3.

Na de eerste zoektocht, ‘K2 zoekt K3’ in 2009, waarbij een vervangster werd gezocht voor Kathleen Aerts en Josje opleverde, is nu de hele groep aan vervanging toe. Op 4 september startte ‘K3 zoekt K3’, de ultieme zoektocht naar de nieuwe K3, dat zowel op de Vlaamse VTM als het Nederlandse SBS6 werd uitgezonden. Meer dan 6000 meisjes hadden zich hiervoor aangemeld. 
Op 6 november vond de finale plaats, waarbij nog gekozen kon worden uit zes meisjes. Uiteindelijk koos het oude K3 voor hun opvolgers, en dat zijn, met hun motivatie:
- Marthe De Pillecyn, Kristel: ‘met een gerust hart kan ik mijn plekje aan jou toe vertrouwen, met heel veel liefde’
- Klaasje Meijer, Josje: ‘volgens mij kan jij die plek het beste invullen’
- Hanne Verbruggen, Karen: ‘met heel veel trots en liefde geef ik mijn plaatsje aan jou door’
Twee Belgische en één Nederlands meisje, zoals bij de vorige K3.

aan het werk

Veel tijd voor een feestje had het nieuwe K3 niet. Op 6 november, de dag na de finale moesten ze wel bij stem zijn om nummers in te zingen, waaronder ‘10.000 Ballonnen’, de eerste single. Dat nummer is de voorloper van het gelijknamige dubbelalbum, dat op 18 december verschijnt. Een cd met nieuwe liedjes en eentje met oude nummers.

Het eerste halfjaar zal er hard gewerkt moeten worden, zo’n zes uur per dag: dansen, zingen, kleding passen. alles met het oog op concerten in België en Nederland, waarvan de eerste op 28 november begint. Met de concerten neemt het oude K3 tevens het afscheid van de fans.

Het nieuwe K3 wordt begeleid door Kristel Verbeke. Kristel: “Na 17 jaar laat ik K3 niet zomaar los. Ik zal Hanne, Klaasje en Marthe alles doorgeven wat ik heb geleerd.” Zo zie je maar, er wordt door Studio 100 niets aan het toeval overgelaten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten