zondag 29 november 2015

Record aantal noteringen in één week voor Marco Borsato

#11 Mooi (25)
#55 Kleine Onenigheid
#56 Neem Me Mee, met Sanne Hans
#59 Tweede Kans (op herhaling)
#75 Breng Me Naar Het Water
#76 Waarom Dans Je Niet Met Mij
#79 Hoeveel Ik Van Je Hou
#81 Hou Me Vast
#99 Om Me Heen

In tegenstelling tot Adele (zie onder #3), staan de tracks van het album Evenwicht van Marco Borsato wel op streamingsites. Het album heeft daar niet zozeer voordeel bij, 25 van Adele viel toch niet in te halen, maar de tracks wel. Negen daarvan krijgen een notering. Zeven daarvan zijn nieuw, eentje gaat op herhaling en ‘Mooi’ stijgt naar de elfde plaats.
Daarmee komt zijn totaal aantal hit noteringen op 48 stuks. Met negen noteringen in één week, boekt Borsato een nieuw Nederlands record. Hij verslaat daarmee Ronnie Flex die op 18 april 2015 met acht tracks genoteerd stond, allen afkomstig van het album New Wave.

streamrecord

Alle tracks van Marco Borsato samen zorgden op vrijdag 20 november, de dag dat Evenwicht uitkwam, voor een streamrecord. Niet minder dan 530.000 streams vonden hun weg naar zijn fans, een nieuw nationaal record! Op twee tracks na, ‘Betover Me’ en ‘De Cirkel Rond’, staat zelfs het hele album in de Single Top 100.

toch nog #1?

De kans is aanwezig dat zijn album Evenwicht alsnog de eerste plaats pakt. Dit jaar waarschijnlijk niet meer, maar in 2016. Vanaf 24 februari staat Marco nog zes keer in de Ziggo Dome in amsterdam. Het laatste concert in de Symphonica in Rosso reeks is op 3 maart.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten