maandag 11 juli 2016

Tiësto combineert zijn clubmuziek met de soul van John Legend

#84 Tiësto feat. John Legend: Summer Nights

Na zijn hit van het jaar 2014, ‘All Of Me’, stond John Legend nog genoteerd met ‘Like I’m Gonna Lose You’ van Meghan Trainor (#38 in februari 2016). Daarna hoorden we niets meer van deze Amerikaanse soulzanger. Het was dan ook verrassend om Legend te horen op ‘Summer Nights’ van Tiësto, zijn eerste single na de geboorte van zijn dochter Luna in april.
Bij nader aanzien zat deze samenwerking er vroeg of laat aan te komen. Begin 2014 maakte Tiësto namelijk een remix van ‘All Of Me’, een cadeau voor de 35e verjaardag van Legend, in december 2013.  Aanvankelijk gaf Tiësto de track gratis weg, maar omdat Legend zo enthousiast was over de remix, werd deze alsnog uitgebracht en dat leverde Tiësto een Grammy Award op voor beste remix.

‘Summer Nights’ is geen remix, maar een nieuw nummer van Tiësto. Voor de vocalen vroeg hij John Legend. Tiësto: “"Ik was echt enthousiast om te werken met John na het enorme succes dat we hadden met mijn remix van ‘All Of Me’. Met ‘Summer Nights’, wilden we de energie uit mijn club tracks combineren met zijn kijk op soul en ik ben erg blij met het resultaat.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten