zondag 2 juli 2017

Danny Ocean zingt over zijn Venezuela

#93 Danny Ocean: Me Rehúso

Het komt niet vaak voor dat een act uit de Boliviaanse Republiek Venezuela scoort in de Single Top 100. De voorlaatste keer was zelfs tien jaar geleden: ‘Chicas’ van DJ Steady vs DJ Idriss (#59 in 2007). DJ Steady of Digi Damascus zoals hij zich ook noemt, is geboren in  Carácas, de hoofdstad van Venezuela. Op zijn tweede kwam hij naar Nederland, dus eigenlijk is het geen echte Venezolaan. 
En dat gaat eigenlijk ook op voor Danny Ocean, die deze week debuteert met ‘Me Reúso’. Hoewel geboren in 1992 als Daniel Morales in Carácas, woont Morales ook al niet meer in Venezuela, maar in Miami, Florida. In 2009 begon hij zijn eigen YouTube-kanaal. ‘Me Reúso’, dat letterlijk ‘ik weiger’ betekent, was vorig jaar een hit in veel Zuid-Amerikaanse landen.

hoop

Maar ondanks dat Danny Ocean al jaren niet meer in Venezuela woont, is hij nog erg betrokken bij de situatie in het dictatoriale land, waar de overheid alle touwtjes in handen heeft. ‘Me Reúso’ gaat over een meisje die hij moest verlaten vanwege de slechte situatie in zijn land. Het nummer inspireert anderen die ook iemand achter moesten laten, maar de hoop hebben dat het ooit weer goed komt en ze terug kunnen keren.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten